Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Könnyítsd meg gyermeked éjszakáit!

Kütyüsziget - 2022. 06. 20. 00:00:00

Könnyítsd meg gyermeked éjszakáit

Az alvás nagyon fontos szerepet játszik egy gyermek fejlődésében és ugyanígy nélkülözhetetlen szerepe van a rendszerességnek, hogy mikor kerül ágyba.

Ugyanis az alvási szokások befolyással lehetnek a kognitív képességekre és az agy működésére.

Sokunk küzd a lefektetéssel, miként bírnánk ösztönözni gyermekünket az alvásra ágyba parancsolás helyet.

Legfontosabb, hogy az alvási nehézség kiküszöbölhetőbbek legyenek, nézzük meg az okát, hisz ez miatt a megoldás sem lesz sosem egyező.


Mennyi alvás létfontosságú egy gyereknek?

► Újszülött (0-2 hónap): 12-18 óra

► Csecsemő (3-11 hónap): 14-15 óra

► Kisgyermek (1-3 év): 12-14 óra

► Óvodás (3-5 év): 11-13 óra

► Kisiskolás (6-10 év): 10-11 óra

► Tinédzser (10-17 év): 8-9 óra

Ezért fontos a helyes alvási rutin kialakítása gyermek korban, mivel az sem mindegy mennyire átütő az alvás minősége.


Néhány alvássegítő praktika:

1. Az esti mese olvasása, nagy hatással van a gyermekre nézve, mondhatni gyógyító impulzussal bír, hisz a felgyülemlett feszültséget segít feldolgozni. A szókincs és az olvasási készségre is pozitív hatással van, ezért fektessünk nagyobb hangsúlyt az olvasásra TV nézés helyett.

Ha felakarod dobni az esti mesét segítségedre lehet a Dinoszauruszos projektor, ami 24 őslényt idéz a szobába, ami garantált sikert szerez gyermeked számára.

A Dinoszaurusz projektor segítségével gyermeked szobájába költöztetheted többek között a T-Rexet, a Velociraptort, a Triceratopsot, a Stegosaurust és a Diplodocust is, amik akár 30-50 cm-es szélességben jelennek meg a falon.


2. Gyógytea készítmények, mint például a levendula, citromfű, kamilla tea.

A levendula tea segít az alvászavarban, stresszoldó hatású, csökkenti a vérnyomást, immunrendszer erősítő és még számos jótékony hatással bír.

A citromfű tea nyugtató hatású, támogatja a könnyebb alvást, stresszoldó, serkenti a májat és szabályozza a pajzsmirigy működését.

Kamilla teát általában megfázáskor alkalmazzuk, hisz remek gyulladáscsökkentő, de tömérdek gyógyhatása mellett lefekvés előtt fogyasztva segíti az alvásunkat is.


3. Alvássegítő kütyü

Sokan esküsznek az alvássegítő eszközökre, mint például az Éjjeli fény, kivetítő lámpa amely kellemesebbé varázsolja a gyerekszobát. Illetve, ha lurkónk fél a sötétben a biztonságérzetét növeli, segít a könnyebb elalvás érdekében.

Ez a kütyü egyszerre képes meghitt és elbűvölő hangulatot teremteni, ezáltal a legideálisabb éjszakai fény a gyermekek számára. A lámpa hangulatos fénye elősegíti, hogy a csemeték könnyebben álomba merüljenek.

Használata roppant egyszerű: Csak vedd le a lámpa búráját, és már ott is terem a falakon a lámpába elhelyezett minta. Ha a búrát nem veszitek le, egyszerű lámpaként funkcionál. 


4. Illóolaj készítmények

Különböző BIO illóolaj termékek megfelelő módon, megfelelő mennyiségben való alkalmazása is segít álomba szenderülni.

Arra figyeljünk, hogy az illat ne legyen túl intenzív a párologtatóban, mert akkor ellenkező hatást érünk el vele.


5. Mini bábszínház az elalvás elősegítéséért

Gyermeked imádja a meséket? Dobd fel az esti mesét a 10 darabos Ujjbáb készlettel. 

Legyen szó délutáni elfoglaltságról vagy az esti altatáskor olvasott meséről, a bábúkkal szórakoztatóbbá teheted az együtt töltött időt. 

A kis bábok remek segítséget nyújtanak ahhoz, hogy mókásan fejleszd gyermeked képzelő erejét, koncentrációs képességét, és akár még a szókincse is bővülhet a játék közben.

Találjatok ki együtt izgalmas történeteket, játsszátok el együtt kedvenc meséiteket, tanuljatok segítségükkel újabb és újabb verseket vagy énekeljetek mondókákat!

Tartalomhoz tartozó címkék: Gyermek
Olcsóbbat.hu